C C C C A+ A A- X

ОСПОРЕНИ СА ТЕКСТОВЕ ОТ НАРЕДБАТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ДАНЪЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА АПРИЛЦИ

Дата на публикуване 4 март 2020 Последна редакция 4 март 2020 Съобщения Отпечатай

По протест на прокурор от Окръжна прокуратура – Ловеч, подаден против чл. 11, ал. 1, чл. 17, ал. 1, чл. 32, ал. 3, чл. 40, чл. 46, ал. 1 и ал. 3, чл. 52, ал. 1, т. 4 и чл. 64, ал. 2 от Наредбата на общински съвет за определянето и администрирането на местните данъци на територията на Община Априлци, е образувано адм. дело № 84/2020 г. по описа на Административен съд – Ловеч.

Доводите на прокурора за незаконосъобразност на чл. 11, ал. 1 и чл. 46, ал. 1 от Наредбата са, че с тях Общински съвет Априлци е въвел срок за плащане на данъка върху недвижимите имоти и върху превозните средства, различаващ се от регламентирания в съответните разпоредби от Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ).

Разпоредбата на чл. 17, ал. 1 от Наредбата е оспорена като незаконосъобразна, тъй като с нея при изчисляване на данъка върху недвижимите имоти на предприятията данъчната оценка се определя в противоречие с чл. 21, ал. 1, пр. 1 от ЗМДТ.

Нормата на чл. 32, ал. 3 от Наредбата е оспорена, тъй като с нея е освободена от облагане с данък  определена група от МПС, която не е предвидена в чл. 44, ал. 4 от ЗМДТ.

Искането за отмяна на чл. 40 от Наредбата е мотивирано с обстоятелството, че определеното от Общински съвет Априлци задължение на данъчно задължените лица да декларират пред общината притежаваните от тях превозни средства в двумесечен срок от придобиването, им не е съобразено с редакцията на чл. 54, ал. 1 от ЗМДТ, в сила от 01.01.2015 г.

Доводите на прокурора за отмяна на чл. 46, ал. 3 от Наредбата са, че определеното от Общински съвет Априлци задължение при извършването на годишен технически преглед на превозното средство, да бъде представян документ от общината за платен данък, не е съобразено с разпоредбата на чл. 60, ал. 6 от ЗМДТ.

Доводите за незаконосъобразност на чл. 52, ал. 1, т. 4 от Наредбата са, че с тази разпоредба е предвидено ползването на данъчни облекчения при плащане на патентен данък от данъчно задължените лица в хипотези, непредвидени в ЗМДТ.

Нормата на чл. 64, ал. 2 от Наредбата е оспорена поради несъответствието на формулата за изчисляване на недължимо внесената част от платения годишен данък върху таксиметров превоз на пътници за текущата година с формулата, регламентирана в чл. 61ч, ал. 2 от ЗМДТ.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация