ОСПОРЕНИ СА ТЕКСТОВЕ ОТ НАРЕДБАТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ РАЗМЕРА НА МЕСТНИТЕ ДАНЪЦИ В ОБЩИНА ЛЕТНИЦА
По протест на прокурор от Окръжна прокуратура – Ловеч, подаден против чл. 11, ал. 1, чл. 32, ал. 3, чл. 40, ал. 7, пр. 2, чл. 46, ал. 1, изр. 1, чл. 52, ал. 1, т. 4 и чл. 64, ал. 2 от Наредбата за определяне размера на местните данъци в Община Летница, е образувано адм. дело № 35/2020 г. по описа на Административен съд – Ловеч.
Доводите на прокурора за незаконосъобразност на чл. 11, ал. 1 и чл. 46, ал. 1, изр. 1 от Наредбата са, че с тях Общински съвет Летница е въвел срок за плащане на данъка върху недвижимите имоти и върху превозните средства, различаващ се от регламентирания в съответните разпоредби от Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ).
Разпоредбата на чл. 32, ал. 3 от Наредбата е оспорена като незаконосъобразна, тъй като с нея като освободена от облагане с данък е определена група от МПС, която не е предвидена в чл. 44, ал. 4 от ЗМДТ.
Искането за отмяна на чл. 40, ал. 7, пр. 2 от Наредбата е мотивирано с обстоятелството, че определеното от Общински съвет Угърчин задължение за представяне на документи при прекратяване на регистрацията на МПС не е съобразено с новата редакция на чл. 54, ал. 7 от ЗМДТ, в сила от 01.01.2020 г.
Доводите за незаконосъобразност на чл. 52, ал. 1, т. 4 от Наредбата са, че с тази разпоредба е предвидено ползването на данъчни облекчения при плащане на патентен данък от данъчно задължените лица в хипотези, непредвидени в ЗМДТ.
Нормата на чл. 64, ал. 2 от Наредбата е оспорена поради несъответствието на формулата за изчисляване недължимо внесената част от платения годишен данък върху таксиметров превоз на пътници за текущата година, с формулата, регламентирана в чл. 61ч, ал. 2 от ЗМДТ.