C C C C A+ A A- X

ОТЛОЖЕНО Е ДЕЛОТО, ОБРАЗУВАНО ПРОТИВ ТЕКСТОВЕ ОТ НАРЕДБАТА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗХВЪРЛЯНЕ, СЪБИРАНЕ, ТРАНСПОРТИРАНЕ, СОРТИРАНЕ, ПРЕТОВАРВАНЕ, ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ И ОБЕЗВРЕЖДАНЕ НА БИТОВИ, СТРОИТЕЛНИ, БИОРАЗГРАДИМИ, ОПАСНИ И МАСОВО РАЗПРОСТРАНЕНИ ОТПАДЪЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ЛОВЕЧ

Дата на публикуване 15 януари 2020 Последна редакция 15 януари 2020 Съобщения Отпечатай

Административно дело № 340/2019 г. по описа на Административен съд – Ловеч, образувано по протест на прокурор от Окръжна прокуратура – Ловеч против чл. 8, чл. 20, ал. 2, чл. 30, ал. 1, чл. 32, ал. 1, чл. 34, ал. 1 в частта относно „…събиране…транспортиране…“, чл. 35, ал. 1, чл. 37, ал. 1 и чл. 40, ал. 1 в частта относно „…събиране…“, както и чл. 49, ал. 1, т. 3 и чл. 50, ал. 1, т. 2, т. 4 и т. 5 от Наредбата за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Ловеч, е насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание на 04.02.2020 г. от 13:00 ч.

Доводите на прокурора за отмяна като незаконосъобразни на оспорените разпоредби на чл. 8, чл. 32, ал. 1, чл. 34, ал. 1 в частта относно „…събиране… транспортиране…“, чл. 35, ал. 1, чл. 37, ал. 1 и чл. 40, ал. 1 в частта относно „…събиране…“ от Наредбата са, че с тях е въведено изискване тези дейности да се извършват само от лица, притежаващи съответното разрешение или комплексно разрешително издадено по реда на Глава седма, Раздел втори от Закона за опазване на околната среда, което противоречи на чл. 35, ал. 2, т. 2 и ал. 5 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО), съгласно които режимът за дейностите по § 1, т. 41 и т. 43 от ДР на ЗУО не е разрешителен, а регистрационен.

Отмяната на чл. 20, ал. 2 от Наредбата се претендира поради обстоятелството, че уредените в нея четири хипотези не са съобразени със законодателните промени относно изключенията при разработването и прилагането на План за управление на строителните отпадъци и им противоречат.

Разпоредбите на чл. 49, ал. 1, т. 3 и чл. 50, ал. 1, т. 2, т. 4 и т. 5 от Наредбата са оспорени с доводи, че Общински съвет Ловеч не притежава компетентност чрез местния нормативен акт да въвежда административнонаказателни разпоредби, противоречащи на регламентираните в съответните норми на ЗУО.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация