C C C C A+ A A- X

ОТЛОЖЕНО Е ДЕЛОТО, ОБРАЗУВАНО ПРОТИВ ТЕКСТОВЕ ОТ НАРЕДБА № 1 ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ЛУКОВИТ

Дата на публикуване 20 декември 2019 Последна редакция 20 декември 2019 Съобщения Отпечатай

Административно дело № 310/2019 г. по описа на Административен съд – Ловеч, образувано по протест на прокурор от Окръжна прокуратура – Ловеч против чл. 13, ал. 2, чл. 24, ал. 3, чл. 29, ал. 3, т. 2, чл. 30, чл. 41 и чл. 70 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред на територията на Община Луковит, е насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание на 18.02.2020 г. от 13:00 ч.
   Доводите на прокурора за незаконосъобразност на чл. 13, ал. 2 от Наредбата, са че с него Общински съвет Луковит е въвел срок, задължаващ организаторите да уведомяват кмета на общината преди провеждане на манифестации и шествия, който противоречи на срока, регламентиран в Закона за събранията, митингите и манифестациите.
   Разпоредбата на чл. 24, ал. 3 от Наредбата е оспорена като незаконосъобразна поради въведеното с нея по-малко отстояние на хазартни игри и игрални хазартни автомати от училища, в противоречие с чл. 44, ал. 1 от Закона за хазарта (ЗХ), като е налице и непълнота на формулирането на легалните дефиниции, изхождайки от разпоредбите на чл. 41, ал. 1 от ЗХ.
   Искането за отмяна на чл. 29, ал. 3, т. 2 и чл. 30, ал. 1 от Наредбата е мотивирано с това, че Общински съвет Луковит извън своята компетентност е въвел задължителен режим за охрана на заведения за хранене и развлечения, което представлява утежняване на стопанската дейност в противоречие с относимите норми на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, Закона за туризма и Закона за частната охранителна дейност.
   Според прокурора, незаконосъобразността на чл. 41 от Наредбата се състои в това, че с тази норма разрешаването на строителни дейности по разкопаване или ремонт на уличното платно е предоставено в компетентност на кмета на общината, докато в Закона за устройство на територията е регламентирано, че за тези дейности се издава разрешение за строеж от главния архитект на общината.
   Разпоредбата на чл. 70 от Наредбата е оспорена като незаконосъобразна с доводи, че регламентира налагането на санкции извън законовите рамки, очертани със Закона за административните нарушения и наказания.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация